Megfontolandó tények a Facebook-felületről, amit vállalkozóként érdemes tudni

A Facebook felületét jelen állás szerint nem kevesebb, mint 200 millió vállalkozó használja üzleti céljai megvalósításához, és helyezi ezt a közösségimédia-óriást vállalkozói marketingje élére,

  • ezek a vállalkozások Facebook-jelenléttel optimalizálnak és érik el célközönségüket
  • a legnagyobb médiacsatorna használatával növelheted a webes forgalmadat is – a Facebookról a webhelyedre navigálhatod a leendő ügyfeleidet, ahol részletesebb információkhoz juthatnak a termékeddel vagy szolgáltatásoddal kapcsolatban
  • a SEO (keresőoptimalizálás) szempontokat is érvényesítheted a Facebook üzleti céllal történő használatával, így a keresőmotorokban (Google, Bing, CC Search, Swisscows, DuckDuckGo stb.) rangos helyhez juttathatod a vállalkozásod 
  • jelentős mértékben csökkentheted a marketingre szánt költségeket – eleve ingyenesen készítheted el a biznisz-profilod, és egy sor pénztárcabarát Facebook-marketing és -elemzési funkcióhoz férhetsz hozzá 
  • Facebook üzleti oldallal hozzáférhetsz egy listányi célközönségedre vonatkozó adathoz (pl.: demográfiai adatokhoz, érdeklődési körhöz stb.), melyekkel elkészíthetsz egy remek marketingstratégiát, nem beszélve arról, hogy ezen adatok birtokában a Facebook-kampányaidat is célzottabbá, testre, illetve célközönségre szabottabbá teheted 
  • meglévő ügyfeleidre való tekintettel az üzleti szálak erősítéséhez aktiválhatod a médiacsatornát (pl.: a lojális ügyfeleket meg is jutalmazhatod kedvezményekkel, nyereményjátékokkal, így növelve az elkötelezettségüket)
  • ha új vevőket, ügyfeleket szeretnél elérni, ez esetben ugyancsak ideális felületként fog szolgálni. 

Mert minden vállalkozástípus profitálhat a Facebook-jelenlétből. Igen, Te is!

A világ legnagyobb és legsűrűbben használt közösségimédia-hálózata mintegy tálcán kínálkozó terepe az üzleti célok megvalósításának, az eszközök terülj, terülj asztalát biztosítva számukra: 

  • a Facebook biznisz eszközei remek támpontok az online brand felépítéséhez és a lojális üzleti kapcsolatok kiépítéséhez, ápolásához
  • rendszeres és szakszerű használata segít a márkaismertség generálásában
  • érdemes törekedned a következetességre, ami alatt azt értjük, hogy biztosítsd a közönséged az állandó jelenlétedről, és ütemterv szerint haladj (pl.: érdekes és értékes tartalmak megosztásával). Vigyázz azonban, hogy jelenléted éppen optimális legyen, ne túl sok, mert az könnyen sokká formálódhat a szemükben!
  • mivel egyre több vállalkozás meglelte a saját hangját az online piactéren, neked is arra kell törekedned, hogy a branded egyediségével, vállalkozói hangoddal kitűnj a konkurensek közül 
  • ezért fontos, hogy megismerd a közönséged, folytass velük konzisztens kommunikációt, rezonálj velük (találd meg a közös hangot a leendő ügyfeleiddel)
  • a Facebookot ügyfélszolgálati felületként is használhatod, ahol gyorsan és hatékonyan kezelheted az esetlegesen felmerült problémákat, megválaszolhatod a kérdéseket stb.