A Facebook üzleti célú felhasználásában rejlő lehetőségek

avagy miért mondj feltétlenül IGEN-t a Facebookra, ha vállalkozó vagy? 

Mutatjuk:

A Facebook közösségimédia-felület villámgyors tempóban nőtte magát több millió ember életének szerves részévé. A nappalitól az irodáig egyre magasabb szerephez és térhez jutott, így lassan és elkerülhetetlenül magával hozta a XXI. század egyik legnagyobb dilemmáját: a megélni vagy megosztani? (az élményt) kérdését. Egyetlen szakember sem vitatja, hogy a Facebookot legalább annyira lehet imádni, mint gyűlöletünk tárgyává tenni. Ám rögtön az elején leszögezzük: igen, lehet mindkét módon viszonyulni ehhez a médiaóriáshoz, a magánéletben. Az üzleti szféra vonatkozásában azonban érdemes rögtön a startvonalnál udvariasan a háttérbe helyezni egyéni benyomásainkat, viszonyulásainkat; e helyett összpontosítsunk a Facebook üzleti kibontakozásunkhoz tálcán kínált számtalan lehetőségébe. Ha te is szeretnéd megtudni, melyek ezek a lehetőségek: olvass tovább!

Facebook: az online üzleti Nirvána 

A statisztika a másik olyan területe közösségi életünknek, amely felé a legkülönfélébb viszonyulások társíthatók. Ám minden ellenvetés ellenére sarkalatos része a felméréseknek, kutatásoknak, elemzéseknek. A Facebook kapcsán különösen érdemes szóra bírni a számokat mint útmutatókat:

  • a világ összlakosságának közel 37%-a havi rendszerességgel használja a Facebookot – mindez akkor válik igazán megdöbbentő adattá, ha figyelembe vesszük, hogy a Földön a jelenlegi állások szerinti 7,9 milliárd ember él, és ebből közel 3 milliárd rendszeresen használja a közösségi média felületeket 
  • a 3 milliárd felhasználó közel 80%-a naponta aktív használója a Facebooknak
  • a demográfiai adatok szerint a Facebook a 35-44 év közötti felhasználók körében bizonyul a legkedveltebb csatornának; a felhasználók 15%-a férfi, 18%-a pedig nő. 

A fent lejegyzett néhány statisztikai adatot azért is érdemes tudni egy vállalkozónak, hogy hatékonyabban el tudja juttatni a termékét vagy szolgáltatását a célközönségéhez. Érdemes tehát tudnod azt, hogy a márkáddal (brand) melyik korosztályt kívánod elérni, és ez alapján végezni előzetes kutatásokat a marketingstratégiádhoz. Ha például a huszonévesek közösségét szeretnéd megcélozni a márkáddal, akkor érdemes aktívvá válnod az Instagram felületén (is). Ám most maradjunk a számtalan üzleti lehetőséget kínáló Facebooknál. 

A Facebook-profilon túl – kiaknázható üzleti lehetőségek

A SEJ (Search Engine Journal) nemrégiben arról számolt be olvasóinak, hogy a lokális (helyi) keresések tekintetében is kezd kimagaslani a Facebook (a Google-el szemben). Lévén, hogy a felhasználók több mint kétharmada keresi fel a közelében lévő vállalkozókat a Facebook-hálózat segítségével

Mindehhez hozzá kell tennünk azt is, hogy nemrégiben a Facebook már anyavállalattá lett, hiszen az öt legkimagaslóbb közösségimédia-oldal közül magába olvasztott négyet. A márkanév tekintetében is történt némi módosítás, mivel a Facebookból immár Facebook Meta lett. Mindazonáltal ez a 2021 októberében megvalósult rebrand (márkaváltás) leginkább a cég törekvéseit kívánta ötvözni; éspedig azt, hogy virtuális valóságát kiterjesztve metaverzummá fejlődjön.